Det är på köparens ansvar att tillse att den adress som uppgivits vid beställningstillfället är korrekt.

För beställare under 18 år krävs målsmans godkännande. Beställning i annan persons namn utan dennes medgivande polisanmäls.

Vi reserverar oss för felpublicerade priser.

Vi förbehåller oss för fel i information och specifikationer, på samtliga förekommande produkter på vår webbplats. Vi kan ej heller garantera att en bild återger varans exakta utseende.

Leverans och frakt:

Normal leveranstid är 2-6 dagar men vid hög orderingång eller beställning av vissa produkter kan leverans ske lite långsammare. Är någon av de varor du beställt slut på lager meddelar vi dig detta snarast möjligt, och ger dig uppgift om leveranstiden. Vi förbehåller oss även rätten att neka leverans p.g.a vår eller leverantörens lagersituation, eller om vi av någon annan anledning inte godkänner beställningen. Vi meddelar kunden (via e-post) ifall sådana situationer uppstår.

Fraktkostnad beror på artiklarnas vikt och syns i kassan vid orderläggning. Fraktkostnaden är precis vad fraktbolaget tar ut av oss vi lägger inte på någon kostnad för egen del.


Alla leveransbesked är preliminära -  vilket beror på att vi reserverar oss för att våra leverantörer ibland kan ändra deras leveransbesked på våra inköpsordrar.

Du kan fram till det att din order levereras från oss förändra eller avbeställa din order utan extra kostnad (förutom prisskillnaden mellan varorna). Detta gäller dock inte om varan är en specialbeställning.

Du förbinder dig att lösa ut beställda varor. Liggtiden för ett vanligt postpaket (1 kolli som väger under 20kg) är ca 1 månad. Liggtiden för pall ett och företagspaket är 14 dagar. Om postförskottet ändå inte löses ut, debiteras Du för våra fraktkostnader både till och från dig samt en hanteringskostnad på 150 kr (inkl moms). Notera att vissa frakter är subventionerade och i de fallen är det den faktiska fraktkostnaden som debiteras. Då skäl finns debiteras kund även för produkternas värdeminskning. Alla obetalda skulder drivs in med hjälp av ett inkassoföretag. Kunden debiteras självkostnadspris för indrivningsförfarandet.

Ångerrätt och reklamation

Som privatperson har Du enligt distansavtalslagen rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar (dock lägst 7 arbetsdagar) från mottagandet. För att begära ångerrätt enligt distansavtalslagen måste du först kontakta oss. Återsändande av vara sker på din bekostnad enligt distansavtalslagen § 13. Detta gäller självklart inte om vi skickat en vara som ej var den som kunden beställt. Tänk på att du som kund bär ansvaret för återsändningen av produkten. Därför rekommenderar vi dig exempelvis att alltid sända tillbaka LCD- & Plasma-TV (37" och uppåt) fastspända på pall.

Citat från Konsumentverket om Distansavtalslagen SFS 2005:59:
"Om du har köpt en vara är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du har rätt att göra sådana ingrepp i varan som är nödvändiga för att undersöka den. Naturligtvis ska du vara försiktig och inte göra en mer omfattande undersökning än nödvändigt. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten."

Varan måste returneras i ursprungsskick och i sin originalförpackning. I annat fall debiterar vi kunden för kostnader som Gösta Ericson AB får för att återställa produkten.

Distansavtalslagen hos Konsumentverket (PDF): Distansavtalslagen.
Lagtexten finns i: Regeringskansliets Rättsdatabaser.

Garanti

Vi lämnar 2 års garanti (om inget annat framgår i informationen om produkten) på våra märken och erbjuder reklamationsrätt enligt konsumentköpslagen.


Vi tillämpar den nya konsumentköplagen, då kunden har rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att köparen kan påvisa att det är fel på varan och att det inte beror på slitage eller liknande. Vad som är att anses som ett fel på en vara defineras av tillverkaren eller dess servicepartner - ett bra exempel på detta är pixelfel, vilka kan förekomma på TV-apparater.

Om en vara reklameras och inga fel konstateras av serviceverkstad så får du som kund betala undersökningsavgiften som verkstaden tar ut (cirka 500-700 kronor).

Spar alltid fakturan som måste kunna visas upp för att garantin skall gälla. Vid problem kontakta oss först via telefon, fax eller e-mail. Sedan löser vi garantiåtagandet på bästa möjliga sätt.

 

Alla priser som visas på denna webshop är inklusive moms. 

 

Fraktkostnad

Vi har i nuläget rörlig fraktkostnad på våra produkter som utgår från vikten på varan. Priset varierar alltså från 120kr till 900kr men är aldrig mer än vad fraktbolaget tar ut av oss. Vissa kampanjvaror är fraktfria och i dessa lägen kostar naturligtvis frakten inget. Fraktkostnaden för just din beställning syns i kassan efter inloggning.

 

Betalningsalternativ

Postförskott:

Du förbinder dig att lösa ut beställda varor. Liggtiden för ett vanligt postpaket (1 kolli som väger under 20kg) är ca 1 månad. Liggtiden för pall ett och företagspaket är 14 dagar. Om postförskottet ändå inte löses ut, debiteras Du för våra fraktkostnader både till och från dig samt en hanteringskostnad på 150 kr (inkl moms). Notera att vissa frakter är subventionerade och i de fallen är det den faktiska fraktkostnaden som debiteras. Då skäl finns debiteras kund även för produkternas värdeminskning. Alla obetalda skulder drivs in med hjälp av ett inkassoföretag. Kunden debiteras självkostnadspris för indrivningsförfarandet.

 

Faktura och delbetalning:

Våra fakturor och delbetalningar sköts av Klarna AB, vid faktura är betallningsvillkoren 14 dagar från beställning. Kreditgräns bestäms av Klarna AB och förenklad kreditprövning utan kännedomskopia sker. Vid fakturafrågor kontakta Klarna, www.klarna.com 

Faktura skickas till folkbokförings-/registreringsadress.